Eens in de vier jaar vindt het plaats; de olympische spelen. Een evenement waarbij sporters vanuit de hele wereld naar een land komen om te strijden voor de 3 medailles; brons, zilver en goud. Wereldwijd wordt dit gevolgd door mensen vanuit hun huis om hun land aan te moedigen. Het is belangrijk dat mensen blijven kijken voor toenemende interesse in de sport. Hoe zorg je er nou voor dat mensen de olympische spelen gaan volgen en de marketing hierbij groeit? Het juiste antwoordt hierop is social media. Als we de platformen langsgaan zien we er een in dit geval eruit springen namelijk Instagram!
Waarom Instagram?
Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. De beheerders kunnen foto’s hierbij delen van sporten met bekende sporters. Fans gaan hiernaar kijken en willen hun voorbeeld volgen. Het is belangrijk dat er een manier komt waarop mensen hierdoor gestimuleerd worden om bijvoorbeeld zelf aan de sport te gaan deelnemen. Het zorgt er indirect voor dat er een groter publiek wordt aangetrokken waardoor er meer kijkcijfers bereikt worden.
Waarom Chatkracht?
Chatkracht dient hierbij als ondersteunende factor voor de bedrijven die het tegengaan. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!