Natuurlijk wil je zoveel mogelijk resultaat behalen uit je Google Ads. Dit gaat niet zomaar, want je zult eerst veel moeten testen. Om je CTR te verhogen kun je een Google Ads specialist inhuren. Het is echter ook mogelijk om zelf verbeteringen uit te voeren. In dit artikel vind je drie tips om de CTR van je Google Ads campagnes te verhogen.
1. Blijf advertenties testen
Het testen van je advertenties is ontzettend belangrijk. Soms kan een woordje verschil een veel hogere CTR opleveren. Maak daarom verschillende advertenties aan en voeg regelmatig nieuwe advertenties toe. Dit hoeft niet altijd helemaal anders te zijn. Het kunnen ook varianten zijn van je best scorende advertenties.
2. Gebruik hoofdletters
Hoofdletters vallen op en zorgen daarmee voor een hogere CTR. Niet zo gek dus dat je vaak veel hoofdletters terug ziet in Google advertenties. Het is aan te raden om in ieder geval elk woord in de titel met een hoofdletter te beginnen. Ook kun je testen of je CTR hoger wordt als je elk woord in de omschrijving met een hoofdletter begint.
3. Stel uitsluitingszoekwoorden in
Als je alleen kiest voor exacte zoekwoorden, is het instellen van uitsluitingszoekwoorden waarschijnlijk niet nodig. Maar als je voor bredere zoekwoorden kiest, kan dit wel handig zijn. Verkoop je bijvoorbeeld telefoonhoesjes, maar niet voor Apple? Dan kan het slim zijn om ‘Apple telefoonhoesjes’ als uitsluitingszoekwoord toe te voegen.